Milan Ferenčík
Milan Ferenčík sa narodil 2. januára 1953 v Bratislave. V rokoch 1968-1972 absolvoval Strednú umelecko-priemyselnú školu, a následne v rokoch 1973-1978 absolvoval Divadelnú fakultu Vysokej školy múzických umení v Bratislave, odbor scénografia u prof. Ladislava Vychodila, kde získal titul diplomovaný Mgr. Art. V rokoch 1979-1989 bol scénografom v divadle A. Bagara v Nitre, kde vytvoril okolo 40 divadelných projektov. Zároveň spolupracoval so Slovenskou televíziou (cca 100 rôznych televíznych inscenácií a niekoľko filmov) a so Slovenským národným divadlom (cca 40 operných inscenácií). V rokoch 1991-1992 pôsobil ako umelecký riaditeľ Dekoračných dielní Slovenského národného divadla. S pražským Národným divadlom spolupracoval v rokoch 1997-1999 na baletoch Isadora Duncan a Onegin, v rokoch 2004-2005 na Carmen a Rusalke pre Štátnu operu Praha. Pre japonskú umeleckú agentúru Nasa navrhol dekorácie k opere Tosca (koprodukcia so SND), v roku 2008 spolupracoval s rakúskou agentúrou na opere Madama Butterfly pre indické divadlo v Bombai.V roku 1992 založil vlastný Art Design Atelier1, ktorý sa venuje návrhom, projektom a realizáciám rôznych interiérov a výstav. V roku 1998 sa ateliér podieľal na realizácii slovenského pavilónu na EXPO LISABON v Portugalsku. V poslednom období často spolupracuje s Národným divadlom Ostrava a so Štátnou operou Košice. Počas svojej umeleckej tvorby absolvoval množstvo autorských a kolektívnych výstav. Dnes žije a tvorí v Bratislave.
Milan Ferenčík
Milan Ferenčík sa narodil 2. januára 1953 v Bratislave. V rokoch 1968-1972 absolvoval Strednú umelecko-priemyselnú školu, a následne v rokoch 1973-1978 absolvoval Divadelnú fakultu Vysokej školy múzických umení v Bratislave, odbor scénografia u prof. Ladislava Vychodila, kde získal titul diplomovaný Mgr. Art. V rokoch 1979-1989 bol scénografom v divadle A. Bagara v Nitre, kde vytvoril okolo 40 divadelných projektov. Zároveň spolupracoval so Slovenskou televíziou (cca 100 rôznych televíznych inscenácií a niekoľko filmov) a so Slovenským národným divadlom (cca 40 operných inscenácií). V rokoch 1991-1992 pôsobil ako umelecký riaditeľ Dekoračných dielní Slovenského národného divadla. S pražským Národným divadlom spolupracoval v rokoch 1997-1999 na baletoch Isadora Duncan a Onegin, v rokoch 2004-2005 na Carmen a Rusalke pre Štátnu operu Praha. Pre japonskú umeleckú agentúru Nasa navrhol dekorácie k opere Tosca (koprodukcia so SND), v roku 2008 spolupracoval s rakúskou agentúrou na opere Madama Butterfly pre indické divadlo v Bombai.V roku 1992 založil vlastný Art Design Atelier1, ktorý sa venuje návrhom, projektom a realizáciám rôznych interiérov a výstav. V roku 1998 sa ateliér podieľal na realizácii slovenského pavilónu na EXPO LISABON v Portugalsku. V poslednom období často spolupracuje s Národným divadlom Ostrava a so Štátnou operou Košice. Počas svojej umeleckej tvorby absolvoval množstvo autorských a kolektívnych výstav. Dnes žije a tvorí v Bratislave.
Galéria Milana Ferenčíka
-
Za oknom zima
-
Lúčny kôň
-
Kytica
-
Jeseň
-
Večerné ráno
-
Pri mori
-
Komiža
-
Chorvátske kulisy
-
Modrá stolička s pomarančom
-
Starý dom
-
Dedina IV.
-
Vianoce
-
Pod perinou
-
Loďka
-
Kostolík
-
Dedina II.
-
Dedina I.
-
Vitráž
-
Večera
-
V mojej hlave Rembrandt
-
Stena
-
Stará freska
-
Röntgenová snímka duše
-
Prístav
-
Pod vodou
-
Páv
-
Okno
-
Krajina
-
Jeseň
-
Akvárium
-
Ulička k moru
-
Zimná krajina
-
Za oponou
-
Split
-
r.2020
-
Po búrke
-
Nad oblakmi
-
Krajina veľkých tráv, triptych
-
Cesta von
-
Čakanie na lepšie časy
-
Ulička
-
Rapsódia v modrom
-
Pohľad z okna
-
Na hubách
-
Drapéria I
-
Don Quijote
-
Zbierka motýľov 3x
-
Fénix
-
Zátišie štúdia
-
Klasická kompozícia
-
Čudná ryba
-
More
-
Karafa
-
Večera
-
Kvety
-
Drapéria
-
Čajník
-
Dedina
-
Dlhá cesta
-
Kompozícia I
-
Kompozícia II
-
Kytica
-
Les
-
Leto
-
Loď – Othello
-
Pegas
-
Prasklina
-
Skalár
-
Zátišie s fľašou
-
Zátišie s karafou
-
Zátišie s rybou